Darmowa dostawa już od 99,99 PLN Sprawdź
logo logo
contact

Zadzwoń do nas lub napisz
+48 451 566 779

Konto
Moje konto

Nie pamiętasz hasła?

0 Koszyk 0
0 Koszyk
Koszyk (0)
Suma: 0,00 zł

Zapłać

Dodaj produkty o wartości aby otrzymać darmową wysyłkę Paczkomatem! Gratulacje, otrzymujesz darmową wysyłkę do Paczkomatu!
Free shipping over 49$
Kategorie produktów
  • Karoseria
    • Mycie
    • Polerowanie
    • Woski
    • Plastiki zewnętrzne
  • Koła
  • Szyby
  • Wnętrze
    • Czyszczenie
    • Pielęgnacja
  • Akcesoria
  • Naprawy
  • Show more
  • Strona główna
  • BlogHot
  • SklepHot
  • O nas
  • Kontakt
Facebook Instagram Twitter
Darmowa dostawa już od 99,99 PLN Sprawdź
logo
Menu Kategorie sklepu
  • Strona główna
  • BlogHot
  • SklepHot
  • O nas
  • Kontakt
  • Zestawy
  • Akcesoria
  • Karoseria
    • Mycie
    • Polerowanie
    • Woski
    • Plastiki zewnętrzne
  • Szyby
  • Koła
  • Wnętrze
    • Zapachy
    • Czyszczenie
    • Pielęgnacja
    • Naprawy
Wishlist Please, install YITH Wishlist plugin
Koszyk 0
Konto
Facebook Instagram Twitter
logo logo
0 Koszyk 0
0 Koszyk
Koszyk (0)
Suma: 0,00 zł

Zapłać

Dodaj produkty o wartości aby otrzymać darmową wysyłkę Paczkomatem! Gratulacje, otrzymujesz darmową wysyłkę do Paczkomatu!
Free shipping over 49$
Powrót do poprzedniej strony
Strona główna Blog DIY

Polerowanie lamp samochodowych

polerowanie lamp
DIY

Polerowanie lamp samochodowych

2022-07-24 /Wysłane przezadmin / 146 / 0

Wiele samochodów, które mają za sobą już kilka lat i tysiące kilometrów, posiada zmatowione klosze reflektorów oraz lamp tylnych. Takie reflektory psują ogólny wygląd samochodu, ale przede wszystkim ograniczają wiązkę światła. Lampy nie oświetlają wtedy efektywnie drogi, przez co spada poziom bezpieczeństwa i komfortu eksploatacji samochodu. Do tego mocno zmatowione lampy mogą spowodować negatywny wynik badania technicznego pojazdu. Czy w takiej sytuacji musimy kupować nowe, kosztowne reflektory? W większości przypadków nie. Plastikowe1 klosze da się łatwo i tanio naprawić. W tym artykule opiszę jak samodzielnie wykonać polerowanie lamp samochodowych.

Na zdjęciu głównym artykułu oraz powyższym są lampy od mojego Chevroleta Tahoe GMT400. Lampa na dole po polerce jaką wykonałem sposobem opisanym w tym artykule wygląda jak nowa. Lampa u góry jeszcze nie zrobiona.

Lista produktów:

Poniżej podaję listę produktów, które będą niezbędne do wykonania całego procesu wg mojego poradnika dla jednej pary lamp:

  1. Pasta polerska do plastiku: Meguiars Plast-X
  2. Preparat zabezpieczający: Meguiar’s Headlight Protectant
  3. Po jednym arkuszu wodnego papieru ściernego o gramaturach: 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500
  4. Pad polerski z mikrofibry lub gąbki. Zamiennie można użyć pada gąbkowego mocowanego na tarczy oporowej – jeśli posiadasz maszynę polerską lub wkrętarkę.
  5. Butelka z atomizerem
  6. 2x mikrofibra lub 1x ręcznik do osuszania

Jeśli chcesz wypolerować więcej kompletów lamp, kup większą ilość papieru ściernego, możesz też zaopatrzyć się w dodatkowy pad polerski. Środki do polerowania i zabezpieczania Meguiar’s są bardzo wydajne i bez problemu starczą na 6 – 8 kompletów lamp.

Szlifowanie i polerowanie lamp:

Cały proces najwygodniej jest wykonywać po uprzednim wymontowaniu lamp z samochodu. Nie jest to jednak konieczne, jeśli lampy w Twoim samochodzie wyciąga się i instaluje w skomplikowany sposób, zrób to na samochodzie. W takiej sytuacji koniecznie zabezpiecz taśmą maskującą krawędzie karoserii wokół reflektorów – tak aby nie porysować ich podczas szlifowania. Zabezpiecz też plastikowe elementy samochodu, mogą zostać ubrudzone rozwodnionym pyłem ze szlifowania, który z reguły trudno jest zmyć. Przed pracą umyj klosze lamp wodą z szamponem samochodowym, tak aby nie było na nich błota czy przyklejonych owadów.

Pierwszym krokiem jest szlifowanie powierzchni klosza. Aby pozbyć się zmatowienia, należy zeszlifować warstwę plastiku, która uległa zużyciu podczas eksploatacji. Na rynku jest wiele zestawów do polerowania lamp z krążkami papieru ściernego do użytku na tarczy oporowej – na wiertarce lub wkrętarce. Bazując na swoim doświadczeniu odradzam jednak szlifowania plastiku w taki sposób. Przede wszystkim papier ścierny znajdujący się na tarczy jest sztywny i jeśli pomiędzy szlifowaną powierzchnią a papierem znajdzie się jakieś zanieczyszczenie, choćby ziarno piasku, porysuje ono plastik. Szlifując ręcznie z łatwością wyczujesz wszelkie zanieczyszczenia pod papierem. Drugą wadą szlifowania papierem na tarczy oporowej jest fakt, iż jest ona płaska i zwykle nie szlifuje dokładnie wszelkich wybrzuszeń czy zagięć reflektora. Nowoczesne lampy często mają wiele takich nieregularnych krawędzi i uważam, że najlepiej jest szlifować je ręcznie.

Namocz papier ścierny w misce z wodą. Potnij arkusz na kawałki około 7×7 centymetrów, tak aby wygodnie było nimi pracować. Przed szlifowaniem spryskaj wodą powierzchnię lampy za pomocą atomizera. Proces rozpocznij od papieru o gradacji 800. Szlifuj powierzchnię kolistymi ruchami dociskając papier ze średnią siłą. Podczas szlifowania będzie wydzielało się sporo białego osadu – jest to rozwodniony pył ze szlifowania, co jakiś czas ścieraj go z powierzchni za pomocą mikrofibry lub ręcznika. Po każdym przetarciu spryskuj powierzchnię lampy atomizerem, tak aby była mokra – nie szlifuj na sucho. Czynność wykonuj równomiernie na całej powierzchni klosza, zwróć szczególną uwagę na wszelkie krawędzie i zagięcia. Podczas tego procesu klosz stanie się jeszcze bardziej zamglony i matowy – jest to pożądany efekt, do którego na tym etapie dążymy. Gdy klosz został równomiernie zmatowiony i podczas szlifowania nie wydziela się już osad, pora na przejście do kolejnej gradacji papieru wodnego – 1000. Dla każdej kolejnej gradacji proces wygląda identycznie, ostatnim krokiem jest szlifowanie gradacją 2500. Szlifowanie jest żmudną czynnością, jednak poświęć na nią wystarczająco dużo czasu – od tego zależy ostateczny efekt całej pracy.

Gdy szlifowanie zostało zakończone, efektem powinna być idealnie zmatowiona powierzchnia. Jest to moment, w którym przechodzimy do polerowania. Na pad polerski lub gąbkę nałóż kilka kropel preparatu Meguiar’s Plast-X. Jeśli polerowanie wykonujesz ręcznie, stosuj średnio-mocną siłę nacisku, wykonując szybkie koliste ruchy na powierzchni lampy. Jeśli używasz gąbki na tarczy oporowej, stosuj średnią siłę nacisku i umiarkowanych obrotów na urządzeniu – polecam maksymalnie 1500. Podczas polerowania powierzchnia lampy powinna stawać się ona klarowna, po wykonaniu czynności na całej powierzchni przetrzyj ją mikrofibrą i oceń jej stan. Jeśli powierzchnia nie jest idealnie przezroczysta, powtórz polerowanie aż do momentu w którym osiągniesz pełną klarowność lampy.

Gdy lampa wygląda już idealnie, oczyść ją z resztek pasty polerskiej zwracając uwagę na wszelkie zakamarki w których może ona się znajdować. Na niektórych lampach są wytłoczone małe napisy i z reguły w tych napisach pozostaje pasta – jeśli nie możesz usunąć jej mikrofibrą, spróbuj pędzelkiem detailingowym. Ostatnim krokiem jest zabezpieczenie powierzchni. Szlifowana lampa nie ma już fabrycznej warstwy protekcyjnej i jeśli jej nie zabezpieczysz to zmatowienie wróci w ciągu kilku tygodni/miesięcy. Na czystą mikrofibrę lub aplikator gąbkowy nanieś kilka kropel preparatu Meguiar’s Headlight Protectant, rozprowadź go po powierzchni klosza i wypracuj tak, aby nie pozostawał widoczny film. Dla wzmocnienia efektu po kilkunastu minutach nałóż drugą warstwę.

Gotowe. Lampy powinny wyglądać (prawie) jak nowe i przede wszystkim dawać dużo więcej światła, co przełoży się na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Polerowanie nie ogranicza się tylko do reflektorów przednich, można polerować również tylne lampy oraz plastikowe lampki na błotnikach czy w lusterkach. Kilka godzin pracy potrafi zaoszczędzić kilkaset czy nawet kilka tysięcy złotych, które trzeba byłoby wydać na nowe lampy.

Lampy tylne od mojego Tahoe, które także polerowałem w/w metodą. Po prawej widać lampę przed polerowaniem, po lewej zrobiona.

  1. Poradnik dotyczy polerowania lamp wykonanych z tworzyw sztucznych. Polerowanie lamp szklanych, w które wyposażone były starsze samochody to zupełnie inny proces.

Tagi:detailing, lampy, polerowanie, ręczne polerowanie
Udostępnij wpis

Powiązane wpisy

wosk Soft99
DIY
Czytaj dalej

Jak wybrać i nakładać wosk samochodowy

2022-07-17 0
Z tego artykułu dowiesz się jaki wosk samochodowy wybrać i jak go nakładać. Znajdziesz także informacje o różnych rodzajach wosków oraz propozycję wosków na lato i zimę.
Meguiar's Ultimate Compound
DIY
Czytaj dalej

Ręczne polerowanie samochodu, usuwanie rys

2022-06-27 0
Wiele osób zastanawia się co zrobić z lakierem, który nie jest mocno zniszczony, jednak nie wygląda idealnie. Najczęściej chodzi samochód, który używany jest na co dzień i posiada drobne rysy eksploatacyjne i zarysowania powstałe na skutek mycia samochodu gąbką lub na myjniach automatycznych, odśnieżania itp. Profesjonalna polerka lakieru samochodowego jest często usługą poza naszym budżetem. Z drugiej strony zakup maszyny do polerowania nie opłaca się jeśli będziemy jej używać tylko sporadycznie, do tego trzeba nabrać trochę wprawy aby umieć z niej korzystać. W tym artykule pokażę Wam jak wygląda ręczne polerowanie samochodu za pomocą środka Meguiar’s Ultimate Compound, w tym...
ręczne mycie samochodu
DIY
Czytaj dalej

Dekontaminacja, czyli gruntowne mycie samochodu

2022-06-24 0
Dekontaminacja, czyli ręczne mycie samochodu w taki sposób aby pozbyć się wszelkich zabrudzeń i pozostawić nadwozie idealnie czyste i gotowe do dalszych prac. W tym artykule opiszę ten nieskomplikowany, choć czasochłonny proces i dam kilka porad odnoście wyboru środków do mycia samochodu. Dekontaminację wykonuje się zwykle przed przejściem do kolejnych etapów prac, np. przed polerowaniem lakieru. Nie chodzi tylko o pozbycie się zabrudzeń widocznych gołym okiem – błota czy kurzu, ale przede wszystkim tych niewidocznych. Kiedy dotkniesz lakieru gołymi palcami, poczujesz, że jest on chropowaty. Te chropowate elementy to zazwyczaj przyklejone żywice i soki z drzew, resztki smoły czy asfaltu,...
Dodge wheel
DIY
Czytaj dalej

Odśwież swoje koła – detailing samochodowy

2022-06-22 0
Czy zwykle po myciu swojego samochodu nie jesteś zadowolony z efektu, gdyż psują go wciąż niedomyte koła? Wiele osób ma z tym problem. Aluminiowe felgi są niewygodne do czyszczenia, gdyż często posiadają skomplikowane kształty oraz trudny dostęp do wewnętrznej części. Do tego narażone są na wszystkie czynniki zewnętrzne oraz osadzający się pył hamulcowy. Opony też z czasem tracą swoją naturalną, głęboką barwę i sprawiają wrażenie wyblakłych. W poniższym poradniku przedstawię Wam, jak myć felgi aluminiowe i jak przywrócić oponom blask. Polecę kosmetyki do felg i opon, które rzeczywiście działają i są o wiele skuteczniejsze niż te „supermarketowe” a nie zrujnują...

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój nick i komentarz będą widoczne publicznie. Adres e-mail nie będzie wyświetlany. Podanie adresu e-mail i strony www jest dobrowolne. Dodając komentarz na naszej stronie potwierdzasz zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności i akceptujesz jej założenia. Komentarz zostanie opublikowany po pozytywnej weryfikacji przez Administratora strony.

Wyszukaj na blogu

Kategorie bloga

  • Ciekawostki (4)
  • DIY (6)
  • Samochody (3)

Najnowsze artykuły

polerowanie lamp

Polerowanie lamp samochodowych

2022-07-24 0
wosk Soft99

Jak wybrać i nakładać wosk samochodowy

2022-07-17 0
Imperial 1969

Imperial – zapomniana, luksusowa limuzyna

2022-07-08 0
Zapadlisko

W 2014 osiem Corvette zapadło się pod ...

2022-07-03 0

TAGI

'00s '80s '90s 4L80E 2020's Cadillac Chevrolet Chrysler ciekawostki Corvette detailing DIY GM Imperial lampy Lincoln MOPAR mycie news Northstar paliwo polerowanie ręczne mycie samochodu ręczne polerowanie Seville wosk samochodowy

Produkty ze Sklepu

Na stanie

Meguiars

Meguiar’s Heavy Duty Bug & Tar Remover 425g

43,99 zł

Na stanie

New Scratch Clear Wax Dark
New Scratch Clear Wax Dark

Wosk SOFT99 New Scratch B&D

85,99 zł

Na stanie

Meguiars Ultimate Compound

Meguiar’s Ultimate Compound 450 ml

71,99 zł

Pozostało tylko: 1

Dodo Juice Born To Be Mild

Szampon Dodo Juice Born To Be Mild 100 ml

29,99 zł

Na stanie

pad polerski

Pad polerski ROYAL PADS PRO 150mm, pomarańczowy

24,99 zł

Brak w magazynie

Soft99
Soft99

Wosk Soft99 The King of Gloss Dark 300 g

89,99 zł Czytaj dalej

Liberty drive

Czytaj, komentuj, rozmawiaj. Możesz też kupić coś w naszym sklepie. Wszystko co mamy w ofercie jest bardzo dobrze przez nas przetestowane.

Facebook Twitter Instagram

linki

    • O nas

    • Blog

    • Sklep

Obsługa Klienta

    • Kontakt

    • Dostawa i zwroty

    • Regulamin

    • Polityka prywatności

Moje konto

    • Moje konto

    • Mój Koszyk

    • Moje zamówienia

Sposoby dostawy

dostawa

Bezpieczne płatności

płatności
Warszawa, Polska
Email: sklep@libertydrive.pl
TEL : +48 451 566 779
Copyright © LibertyDrive.pl / właścicielem strony i sklepu jest Martsy Marketplace Sp. z o.o. Aleje Jerozolimskie 89/43, 02-001 Warszawa, KRS 0000937284, NIP 7011062267, REGON 520631703
Strona Główna
Sklep
0 Koszyk
Szukaj

PLIKI COOKIES

 

Na naszej stronie używamy ciasteczek, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny oraz ciasteczek analitycznych i marketingowych. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

 

Możesz zmienić preferencje ciasteczek w swojej przeglądarce www, tak aby blokować zapisywanie plików na Twoim urządzeniu. Sprawdź w naszej Polityce Prywatności jak to zrobić w najpopularniejszych przeglądarkach.

logo
Prywatność zapewnia:  GDPR Cookie Compliance
Prywatność i obsługa ciasteczek

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Za pomocą tych ustawień możesz zablokować zamieszczanie tych plików cookies, które nie są plikami niezbędnymi do prawidłowego działania witryny i świadczenia usług. Możesz także wyłączyć całkowicie obsługę plików cookies w swojej przeglądarce, jednak może to spowodować brak możliwości korzystania ze strony. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Ciasteczka funkcjonalne

W witrynie używamy tzw. ciasteczek funkcjonalnych, które są niezbędne do poprawnego funkcjonowania strony www i świadczenia usług. Ciasteczka te są zawsze włączone, gdyż bez nich niektóre funkcje strony (np. dodawanie produktów do koszyka) nie mogłyby działać.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.